dimecres, 3 de setembre del 2008

Mosquits





Segona entrega de la sèrie amb l’animal que potser tenim més present en el dia a dia en aquesta terra en la que em trobo. I no, no és la vaca encara!!

Una de les típiques discussions que es pot encetar allà durant l’estiu, alhora que es menja en una terrasseta unes tapes amb pa amb tomata en aquella hora de la tarda en que les mosques encara pul·lulen pels plats però els mosquits ja han fet acte de presencia i comencen a atacar-te els turmells, seria la clàssica pregunta de ..

Quins son pitjors / quins emprenyen mes / quin animal sobra.. les mosques o els mosquits??

Aquí, malgrat que cal espantar bastant les mosques del plat a l’hora de dinar a ca la Fatima, la resposta a la pregunta anterior te un guanyador clar..

i de passada la meva habitacio...












and the winner is: El Mosquit!!

Aquest ja ha pagat el rondar per aprop


















‘Menys mal’ que fa

uns anys a l’Aleix a mi ens varen ‘afusellar’ fent vivac aprop de Cadaqués i tot seguit vaig anar a comprar la meva primera mosquitera tot dient-me que allò no em tornaria a passar, per que aquí aquest element és allò que es diria IMPRESCINDIBLE. I no només ella, sinó que els repel·lent és també un bon company de viatge ( podria obviar anomenar la roba de cama i màniga llarga, malgrat que jo no les utilitzo ni tant sols al vespre ).

Els primers dies aquí no pensava pas que em fora tant necessari, però la simple lògica de pensar que ens trobem entre centenars o millor dir milers de camps, especialment d’arròs, i experimentar en la pròpia carn munts de picades especialment al d

ors de les mans i els peus que causen una coïssor tant gran que em feien despertar a mitja nit, tot plegat va precipitar els aconteixements pel seu propi pes, ja que el ventilador de sostre que havia de ser tant efectiu, si n’espantava algun, només devia ser pel terrible soroll que fa!

On caram puc fixar la mosquitera? Per que caram he trigat tant a posar-la? ( lliçó important, les coses son per utilitzar-les, no per tenir-les en una bossa i traginar-les d’una banda a l’altre! )

Bé, una mica d’enginy i ja la tenim col·locada.. aquesta nit sembla que dormiré tot seguit!!

Dos o més nits i diverses caceres de matinada que deixaven la xarxa amb rastres de la meva pròpia sang, em va costar el comprovar que aquests petits monstres es poden esmunyir per qualsevol escletxa si no has tingut prou cura de que la mosquitera caigui generosament fins a terra i l’efecte del ventilador, que segueix essent totalment necessari p

er agafar el son, no la mogui i fa que s’enganxi qualsevol banda, creant un passadís que els maleïts ben segur trobarien!!

Ara ja ho tinc clar, cada dia després de la dutxa del vespre, abans d’anar a sopar, em poso el repel·lent local ( tampoc cal el caríssim Relec que t’aconsellen a la farmàcia d’allà ) als peus i a les mans on la pell és més fina, i abans de dormir comprovo el contacte fins a terra de tot el perímetre, alhora per si durant la col·locació n’hi havia algun, durant els minuts de lectura estic a l’aguait, i ara ja una lluita de 1 contra 1 que tinc guanyada, em permetrà un descans més plaent !!

Tot i que també em pregunto, com s’ho ha fet en Martín, el meu company de ‘caseta’ per estar quatre setmanes sense mosquitera, fins que varem trobar a Chengelpattu una de bastant bona per 1/8 part del que costava la meva allà? Jo entenc que la meva sang deu ser molt gustosa pels mosquits de tant que m’agrada i menjo cosses dolces, però segur que ell devia ser un banquet diari pels xucladors de sang.

Ara només parla meravelles de la seva ‘mosquito net’!! J

I el que no acabo d’entendre és com els nadius d’aquí no se’n queixen... serà per la seva pell fosca? Serà que no entenc que si que es queixen per que ho fan en Tamil? O van signar un pacte fa molts anys amb els deus i els protegeixen de tot mal d’insectes?

Ah, la meva resposta a la pregunta anterior, i malgrat que potser les mosques son més lletges, fastigoses i emprenyadores en general, es clara.. els mosquits sobren!!


Una estampa de la platja de Chennai durant un dels 'festivals' servira d'entrada per el proper 'post' que enfosquira qualsevol d'anterior i posterior
















i una curiositat



2 comentaris:

Marc ha dit...

Què li passa a la platja? 1613 morts en un any?!?!

Anònim ha dit...

Ei Xevi!!!

Algú em va dir fa poquet, "i ho ha comprovat", que el sabó per la pell o el cap, que porta mil aromes de fruites i flors, és una de les raons per les que els mosquits ens venen a picar. Que si estàs dos dies sense rentar-te amb sabó (només amb aigua), deixen de picar-te. Ho hauries de comprovar!! Només com a experiment científic!! Fes de conillet d'"Indies" i ens dius el què!

Una abraçada ben forta!!
Mà petita ha dit!.